Aantal berichten : 104 Registratiedatum : 15-09-11
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 22, 2011 8:16 pm
Paige had geen tijd, en trouwens ook geen zin, om haar mond open te doen en 'sorry' te mompelen. Het was gewoon iets dat haar ouders vroeger altijd bij haar deden als ze ergens pijn had, waardoor ze dan iets zeiden dat de pijn letterlijk wegvloog in hun gedichtje. De jongen voor haar stond met zijn mond een klein beetje open en staarde haar aan, precies wat ze al gevreesd had, ze had zich niet zo moeten laten gaan. Hij toverde hierna echter een glimlach op zijn gezicht en bracht zijn hand, die langs zijn zij was gevallen toen zij losliet, weer omhoog en hij draaide hem rond in het licht. Zij luisterde naar zijn stem en of lette er vooral op of hij het meende, vaak zouden mensen namelijk liegen om bepaalde dingen. Paige liet haar hoofd iets schuin en krulden haar lippen weer toen ze zag dat hij het meende. Ze merkte dat de jongen opstond en weg liep, maar ze besteedde er geen aandacht aan en keek Brian in zijn bruine ogen. Hij liet zijn hand weer vallen en vestigde zijn aandacht op Paige, waarna hij ook zijn hoofd scheef hield. Ze merkte dat hij niet alleen naar haar keek om te wachten wat te zeggen, maar ook voor iets anders, wat zij er niet echt op kon uitmaken, maar ze voelde er ongemakkelijk door. Met een snel maar sierlijk gebaar deed zij het masker af, iets dat ze al wou doen maar het niet deed, voor veiligheid misschien, ze wist het niet zeker. Haar hand met het masker viel langs haar lichaam en ze keek nog naar zijn gezicht. Met een serene, krachtige stem zei ze weer, 'Dan zal ik het niet verkeerd opvatten,' Maar toch kreeg ze een steek gevoel in haar maag en hart. Echter liet ze dit niet merken. 'Ik woon in een huis met anderen mensen.' Meer zei ze er niet over, nog niet echt vertrouwen misschien. 'Waarom vraag je dit?'
Laatst aangepast door Paige op di jun 11, 2013 5:56 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Brian
Aantal berichten : 282 Registratiedatum : 11-08-11 Leeftijd : 31
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 22, 2011 8:55 pm
Brian liet zijn adem opgelucht ontsnappen bij haar antwoord. Hij had wel door dat ze wat ongemakkelijk was geworden door zijn vraag, maar was allang blij dat ze hem geen klap in het gezicht had gegeven en was weggelopen. Het klonk onwaarschijnlijk, maar hij had het meegemaakt. "Ah, dan denk ik dat we samen wonen." Waarschijnlijk ja, want zeker wist hij het nog niet. Haar antwoord was vaag en misschien waren er wel meerdere studentenhuizen in de buurt. "Een oud herenhuis een eindje verderop? Voor mensen met wat.. extra's?" Hij legde de nadruk op dit laatste woord, want hij wist dat ze dit zou begrijpen als ze ook een gave had. Het voelde vreemd om zo te vissen, maar hey, hoe moest hij er anders achter komen? Hij had liever dat hij misschien wat bot was en het te weten kwam, dan dat hij erover zweeg terwijl het de rest van de avond door zijn hoofd bleef spoken.
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' vr sep 23, 2011 10:56 am
Haar haarlokken leken bijna van zilvere draden in het licht, als van een spinnenweb dat glinsterd in het licht van de maan. Het enige wat donker was van haar, waren haar diepbruine ogen, die Brian nu ongelovelijk aankeken. 'Samen wonen?' vroeg ze aan hem, toen hij dit zei, ze voelde wantrouwen opkomen toen hij verder ging met praten en toen hij aan het einde was, had ze twee stappen achteruit gedaan. Haar gezicht was emotieloos, geen enkele kwam er in haar blik, terwijl zij nog steeds naar hem keek. 'Ik denk dat je een verkeerde voor je hebt, Brian.' Ze wilde zichzelf beschermen, ze had veel gevechten moeten doorstaan en leugens om te komen waar ze nu is, en eigenlijk wist ze niet of ze dat zo leuk vondt. Maar ze moest wat doen, ze moest wat hebben. Toen haar familie erachter kwam, hadden ze haar verbannen uit de familie en waarschijnlijk ook uit hun hart. Iets dat haar stiekem nog steeds veel pijn deed. 'Truth fears no questions.' Haar krullende lippen waren een streep geworden in de tussentijd en haar armen had ze over elkaar geslagen, echter zag ze er nog sterk en zelfverzekerd uit, totaal niet gebroken, al was ze dat wel van de binnenkant. 'I don't like talking about myself, Brian. Waarom stel je al deze vragen?' Als blikken konden doden, dan was Brian nu misschien out geweest, want Paige haar blik stond op scherp.
Brian
Had hij wat verkeerds gezegd? Hij dacht van niet, maar het leek er wel op. Waar Paige net nog open was geweest en zelfs een toverkusje had gegeven zonder erbij na te denken, sloot ze zich nu weer compleet af. Haar gezicht werd hard en haar ogen dof. Ze verzekerde hem dat hij het fout had, maar Brian geloofde er niks van. Als ze er niets van wist zou ze toch niet zo overdreven reageren? Hij begreep het niet, en haar volgende opmerking nog minder. Truth fears no questions? Wat bedoelde ze daar dan weer mee? Dat ze niet de waarheid sprak, en dus wel bang was voor vragen? Nee, dat sloeg nergens op. Maar hij durfde het ook niet te vragen. Ze zag er zo standvastig uit, met haar armen over elkaar geslagen en haar lippen samengeperst. Het breekbare meisje van net was compleet verdwenen. Verscholen achter een muur van leugens en zekerheid zeker, dacht hij bitter. Hij had zijn blik afgewend om het niet te hoeven zien, maar toen ze hem vroeg waarom hij 'al deze vragen' stelde, keek hij haar aan. Ook hij had zijn armen voor zijn borst gevouwen en voelde er niets voor terug te deinzen bij de felle blik in haar ogen. "Vragen stel je als je iemand wilt leren kennen," antwoordde hij gevat. "Als jij dat niet wil, zie ik niet in waarom je überhaupt naar me toe bent gekomen. Jij was immers degene die meteen alles van mij wilde weten." Hij moest zijn best doen om bij deze laatste zin niet naar haar te wijzen. Hij keek weg en bevochtigde zijn lippen, zoekend naar woorden. "Luister, ik vraag je niet naar je diepste en duisterste geheimen, ik wilde alleen weten of jij ook een gave hebt. En je kan zeggen wat je wil, maar ik weet gewoon dat het zo is en ik snap niet waarom je daarover liegt..." Hij ging langzamer praten bij de herinnering aan wat Isemay hem had verteld over The Division, en hoe die mensen met gaven kidnapten en voor zich wonnen. Brian nam snel een minder agressieve houding aan en deed de twee stappen terug die hij net onbewust had gedaan. "Oké, misschien weet ik dat wel," zei hij zacht. "Maar mijn punt is.." Hij stak zijn handen in zijn zakken en keek naar de grond, ineens weer dat verlegen jongetje van vroeger. "..mijn punt is dat je me kan vertrouwen. Je hoeft me niet te geloven, maar ik wil dat je dat weet. Het is niet goed om alles op te kroppen en je af te sluiten, want vroeg of laat komt het eruit, en dan heb je spijt dat je het niet eerder gedaan hebt." Hij voelde zich ongemakkelijk worden, wat te zien was aan zijn zenuwachtige bewegingen. Maar hij had geen zin om alwéér weg te lopen, want dan zou ze zeker niet meer achter hem aan komen. The drama, the drama, dacht hij, terwijl hij in afwachting van haar antwoord zijn sigaretten maar weer tevoorschijn haalde. Dit is te veel drama voor één avond.
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' za sep 24, 2011 9:20 am
'We weten dat jij de kracht hebt, True. Dat jij sterker bent dan de anderen, waardoor je uit al onze gevechten hebt weten te redden.' De groep die voor haar stond, noemden haar True, bij haar bijnaam. Misschien zelfs wel om ermee te spotten, aangezien de types alleen minachting voor haar konden opbrengen. Een paar jongens met scherpe dingen in hun handen stapten naar voren en Paige kon het zien glinsteren in het zwakke licht van de lantaarnpaal. 'Aiden miste me zeker, waarom stuurde hij die sukkels anders op me af?' siste ze naar de jongen die net gepraat had. In een enkele beweging werd zij tegen de muur aangeduwt, maar zij kon hier alleen sarcastisch op glimlachen. 'Ja, dus.' Waarna ze hem op de grond smeet en wegrende van het groepje, ze had hier geen zin in gehad, niet nog eens. Never again. De flashback duwde ze met een bezwaard hart terug, altijd als ze terug moest denken, kon ze er niets aan doen om verder erover na te denken, maar ze wist dat dit slecht was. Ze was nu in het heden en ze wilde niet veranderen wat er allemaal is gebeurd, of nou ja, misschien wel. Aan haar zus had ze ook niets gehad, ze dacht dat zij het geweldigste van de familie was en dat alles haar toebehoorde. Dat Paige haar als voorbeeld kon nemen vroeger was haar nog steeds een vraagteken. En dat Brian nu over de krachten begon, werd haar al helemaal teveel. Ze sloot haar zekere ogen voor een seconde en liet haar lippen weer normaal worden, aangezien ze niet de hele tijd met een streep op haar gezicht wou rondlopen. Rustig luisterde ze naar wat hij zei, ook al antwoordde hij gevat en ietwat bot. Haar ogen gingen weer open en dit keer was de emotieloze blik weg, er schemerde een lieflijkheid in die er eerder nog niet was. Zij zag dat hij zijn armen ook voor zijn borst had gevouwen en dat er iets in zijn ogen flikkerde. Opeens stak hij zijn handen in zijn zakken en keek hij naar de grond, alsof het omgekeerd was en hij de hele tijd al een verlegen jongetje was geweest. Ze moest grinniken, maar hield het in, niet wetende hoe hij hierop zou reageren. 'Ik ben naar je toegekomen voor duidelijkheid, over waarom de directheid zo hard aankwam misschien. Eigenlijk ook een deel omdat je me aansprak in de balzaal,' antwoordde ze rustig op zijn temperament en ze ging zitten op een bankje, waarna ze het masker naast haar legde. Haar ogen keken hem aan op de manier dat hij wel naast haar mocht zitten, als hij dit wilde.
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' zo sep 25, 2011 8:51 pm
Paige leek niet erg blij met wat hij zei, maar dat was te verwachten. Net was Brian uit de balzaal weggelopen, gevlucht bijna, omdat zij hem de les las. Nu deed hij bij haar hetzelfde en nog een tandje erger ook. Hij had geen idee wat er in haar omging, aangezien ze geen enkele emotie liet zien en haar ogen, die toch het meeste inzage in de ziel gaven, gesloten hield. Toch ving ze het goed op. Brian was ook enigszins verbaasd de blik in haar ogen te zien toen ze ze weer opendeed. Er lag een lieflijkheid in, bijna alsof ze een stukje muur had afgebroken, en hij wist dat ze er in ieder geval over na zou denken. Dat besef zorgde dat hij zich weer kon ontspannen. Op zijn gemakje liep hij met haar mee naar het bankje, terwijl hij zijn sigaret aanstak. "Angst," zei hij simpelweg. In plaats van op het zitvlak nam hij plaats op de rugleuning van het bankje. Op die manier moest Paige naar achter kijken om zijn gezicht te zien, en dat gaf hem een veiliger gevoel dan wanneer zijn emoties allemaal van dichtbij te zien waren. "Zoals je misschien al begreep leefde ik hiervoor niet zo'n braaf leventje. Ik doe heel erg m'n best die tijd achter me te laten, maar het is nog steeds moeilijk om verleidingen te weerstaan. En ik was bang dat als ik naar je zou luisteren, ik een terugval zou krijgen." Normaal gesproken was Brian nooit zo openhartig, maar hij dacht dat het beter was dat ze de waarheid wist dan dat ze allerlei rare redenen ging zoeken achter zijn reactie. Bovendien kreeg hij haar zo misschien zover zich wat meer open te stellen. Hij zakte op zijn hurken, zodat hij wat minder hoog en ver zat, en bood haar een sigaret aan uit het pakje dat hij nog niet had weggestopt. "Rook je?" _________________ Sorry dat ik zo laat reageer, was weinig thuis en nogal druk :c
Gast Gast
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' zo sep 25, 2011 9:13 pm
Voor de tweede keer deze avond liep hij de trap af. Hoewel het deze keer anders was als eerder, nu verbaasde hij zich niet over de ruimte, er dansten meer mensen en er stonden minder mensen aan de zijlijn. De mensen die aan de zijlijn stonden, stonden nu vaker in groepen dan dat er enkelingen stonden, de mensen op de dansvloer waren actiever aan het dansen en bij sommige kon je duidelijk de drank terug vinden in hun doen en laten. Het grootste verschil was misschien nog wel dat er nu geen Isemay was die hem kon aanspreken en dat hij niet het vooruit zicht had dat hij haar deze avond nog zal zien. Hoewel hij natuurlijk naar haar toe kon gaan als hij dat wou, maar hij wou het niet. Eerst wou hij haar even alleen laten en zichzelf wat denkruimte. Even had hij stil gestaan onderaan de trap. Even kijkend naar de mensen die er stonden. Giechelende groepjes meiden, stelletjes, pratende groepen vrienden. Het feit dat hij een van de weinige was die alleen stond deed hem besluiten naar het gedeelte te gaan waar hij eerder met Isemay had gezeten. Misschien waren er daar mensen waarmee hij kon praten, hij zou voorlopig toch niemand ten dans vragen.
Jason
Aantal berichten : 58 Registratiedatum : 22-08-11
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 9:27 am
Jason had nog steeds Selene’s hand vast toen ze binnen kwamen op het bal, of wat het bal moest voorstellen. Het was een hele grote zaal en samen stonden ze boven aan de brede trap, waar ook sommige mensen stonden te praten en te giechelen voordat ze de trap afdaalden. Er waren mooie grote kandelaars met kaarsen die al best lang branden, wat de zaal een mooie verlichte uitstraling gaf. Zijn ogen straalden toen hij de trapleuning vastpakte en een stap op de eerste trede zette, waarna hij een blik op Selene wierp wat zij ervan zou vinden. Ze zou het vast en zeker mooi vinden én sprookjesachtig, dit leek veel op de sprookjes van prinsessen en prinsen die hun hart bij elkaar vonden. Misschien gebeurde er vanavond ook zoiets bij hun twee, maar daar zou hij nu nog niet aan denken. Het enige wat hem nu de aandacht trok was om plezier te beleven en een goede, gezellige avond te hebben samen met Selene. En wie weet zou hij ook nog een paar andere medebewoners vinden op dit feest? Toen ze beneden aan de trap kwamen hoorde hij de muziek die draaide pas en gaf Selene een blik of ze wou dansen, waarna hij zijn andere hand naar haar uitstak en zijn hoofd een beetje schuin hield.
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 9:48 am
De blik lag nog steeds in haar ogen toen Brian op de rugleuning van het bankje naast haar ging zitten, waardoor ze naar hem op zou moeten kijken. Echter deed ze dit eerst nog niet en kwam haar gedachten bij de plek waar zij hem eerst zag en ontmoette: de balzaal. Ze had velen feesten meegemaakt vroeger, toen ze nog thuis woonde, haar ouders hielden van balfeesten en hadden zo ook bijna iedere maand wel wat te vieren – de verjaardagen, verjaardag van iemand anders in de familie of vrienden, iets gevierd worden omdat de kinderen geslaagd waren en zo ging het maar door. Paige moest toen vaak in de mooiste jurken en sieraden verschijnen maar had zo ook vaak het gevoel dat het commercieel was voor de familie van, ‘kijk mij nou in mijn mooiste jurk.’ Ze had hier dan ook vaak geen zin meer in gehad en staakte. Het meisje met de witblonde haren keek omhoog naar Brian en luisterde naar wat hij zei. Hierop knikte zij enkel en liet met haar blik weten dat ze er spijt van had, maar toch ook weer niet, ze kon er niets aan doen dat ze het gezegd had en dat had ook geleid waar ze nu waren. Maar ze vond het wel degelijk lullig voor Brian, hij had die weg ingeslagen maar Paige moest ermee om leren gaan, er mee kunnen leven. Dit betekende enkel dat Brian ook veel dingen moest overleven of dat hij ook niet echt bepaalde de leuke tijden kende. Hierbij voelde Paige een beginnend proppend gevoel in haar maag van verdriet en sloot ze weer even haar ogen waarna ze zichzelf afwende. Vlak daarna was Brian op zijn hurken gezakt en zat hij gelijk wat minder hoog en ver van haar af, waarna hij haar een sigaret uit het pakje aanbood. ‘Rook je?’ Haar ogen keken naar het pakje en toen naar Brian die het haar aanbood, hierbij maalde haar gedachten rond en zeker omdat Aiden altijd gerookt had. Maar ze had geen zin om verder over hem na te denken, hij stelde niets voor, maar ze kon het niet laten eraan te denken. Eigenlijk had ze nog nooit gerookt en vond ze het hartstikke goor, maar dit was al een hele rare avond voor haar geweest en toen ze Brian weer aankeek, liet ze een voorzichtige glimlach op haar lippen en pakte een sigaret. ‘Eigenlijk niet,’ Haar stem klonk zacht en een beetje onzeker, maar ze probeerde dit niet te laten merken. ‘maar dit is al een hele rare avond, dus voor één keer kan het niet kwaad.’ Ze wist niet waarom ze de waarheid en haar gedachten tegen hem uitsprak, maar het voelde goed en opgelucht.
Miranda
Aantal berichten : 181 Registratiedatum : 10-08-11 Leeftijd : 31
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 10:09 am
Miranda was snel naar het huis gerend en zichzelf klaargemaakt, haar jurk was zalmroze en haar masker paste erbij. En hoe erg ze eigenlijk deze kleur haatte, ze trok het toch aan, het was een cadeautje geweest van haar dierbaar iemand en haar halflange haar stak ze op. Toen ze de balzaal inkwam, zag ze allemaal mensen die zich mooi hadden aangekleed en een masker ophadden. De mannen in een pak en de vrouwen in allerlei soorten mooie jurken. Ze keek hierbij haar ogen uit maar probeerde toch zo normaal mogelijk te doen en liet haar hand de trapleuning afglijden en toen ze een bekend gezicht in de zaal zag, glimlachte ze. Met een vastberaden gezicht liep ze naar hem toe en ging dichtbij hem staan. ‘Well, well, ik denk dat ik je herken als Mason, nietwaar?’ Ze grinnikte en zette haar hand in haar zij. ‘Waarom ben je hier alleen?’
Dress. Mask. Hair.
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 10:33 am
Paige had niets gezegd na zijn opbiechting, maar de stilte voelde niet afkeurend. Hij was er gewoon, net zo vanzelfsprekend als dat zij op deze aarde rondliepen. Toen hij haar een sigaret aanbood gingen haar ogen van het pakje naar hem en weer terug, alsof ze twijfelde of ze dat nou wel moest doen. Haar woorden bevestigden die gedachte toen ze toegaf nog nooit gerookt te hebben. "Voel je niet verplicht," mompelde hij, om aan te geven dat het niet erg was als ze het niet deed. Hij wilde niet dat ze het deed omdat ze zijn aanbod niet durfde te weigeren. Maar erg lang bleef hij daar niet bij stilstaan. Als ze zo lang had geleefd zonder een sigaret aan te raken, had ze vast al wel vaker nee gezegd en kon ze het nu ook. Hij probeerde zich te herinneren wanneer hij zijn eerste sigaret had gerookt, maar zijn brein was zo fucked up geraakt van al die drank en drugs dat er veel herinneringen waren weggevaagd. Hij wist alleen nog dat hij het de eerste paar keer alles behalve lekker had gevonden. En natuurlijk had hij gehoest, net als elke andere ingewijde. Hij hield de aansteker tegen het uiteinde van de sigaret die ze in haar mond had genomen, en leunde toen met een glimlach terug tegen het bankje, wachtend op haar eerste kuchje. "Het is inderdaad een rare avond."
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 2:42 pm
Ze wist dat ze de sigaret niet aan hoefde te pakken als ze dit niet wilde, maar dat was precies het probleem, al die herinneringen waren naar boven gekomen en Brian had haar naar haar kracht gevraagd, misschien dat hij dit ook zou hebben. Nee, dit wist ze zeker. Maar waarom zou zij dan niet een beetje nieuwsgierigheid naar hem tonen? Hopelijk ging het niet de foute kant op en gingen ze niet over allerlei emotionele dingen te praten, maar Paige kon het niet helpen en merkte dat Brian naar achter leunde met een glimlach tegen het bankje. Dondersgoed wist zij dat als ze het eerste trekje zou nemen, zij zou hoesten of hoogstens een kuchje uitlaatte, omdat zij nog nooit eerder had gerookt en het eigenlijk ook probeerde te vermijden. Met geïnteresseerde ogen keek ze naar Brian zijn gezicht, volgde zijn gelaatstrekken van zijn zij-gezicht, omdat hij naar voren keek en niet naar haar had ze daar nu de kans voor. Toen zij de sigaret weer op haar lippen zette en voor het eerst inhaalde, stroomde het naar binnen en voelde ze meerdere malen hoesten opkomen, maar ze probeerde het zwaar in te houden. Echter klapte zij dubbel van het inhouden en moest ze wel hoesten, dit zag er zeker alles behalve charmant uit in zijn ogen, maar ze kon haar gedachten er niet bijhouden dat hij hier ook vast en zeker op zat te wachten. Terwijl zij haar longen dubbelgeklapt uithoestte, brandde haar sigaret gezellig verder. Great, always great... dacht Paige sarcastisch terwijl ze een beginnende hoofdpijn voelde opkomen.
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 3:17 pm
En jawel, daar was 'ie! Brian wendde zijn ogen af van de hemel, waar helaas geen sterren te zien waren gezien het een bewolkte avond was, en richtte ze op Paige. Hij moest erg zijn best doen zijn lach in te houden, niet omdat het nou zo'n grappig gezicht was, maar omdat het zo enorm voorspelbaar was. Met zijn mond vertrokken om niet in lachen uit te barsten, legde hij zijn hand op haar rug. "Gaat het een beetje?" vroeg hij, omdat dat nou eenmaal was wat mensen op zo'n moment vroegen. Hij wist ook wel dat het over twee seconden weer goed zou zijn. Met zijn andere hand nam hij de sigaret uit haar hand zodat ze zichzelf, of haar jurk, daar niet aan zou branden. Hierbij leunde hij even over haar heen, al was het maar kort. Zelf was hij zich niet erg bewust van dit feit, of van zijn hand op haar rug.
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 3:39 pm
Paige wist dat zij zou hoesten omdat ze nou eenmaal nog nooit gerookt had, maar ze wilde liever niet hoesten vanwege dit, misschien omdat ze dacht dat het een zwak iets was. Maar dan zou zowat bijna iedereen die rookte zwak moeten zijn en daar ging ze tegen zichzelf in, dus hield ze haar gedachten maar stil. Ze zag hierbij niet zijn gezicht dat hij zwaar zijn lach in moest houden en misschien was dat ook wel beter zo. Hij had zijn hand op haar rug gelegd en voelde dat hij de sigaret uit haar hand had genomen, waarschijnlijk omdat zij zich hier niet aan zou kunnen branden. Ze voelde de warmte van Brian zijn hand op haar rug en draaide haar hoofd naar hem toe, om hem beter te kunnen zien, maar omdat hij even over haar heen leunde waren hun gezichten opeens vlak bijelkaar. Paige was al gestopt met hoesten en besteedde nu haar aandacht op zijn ogen, die donkerbruin waren. 'Ja,' Haar ogen hadden een charmante glans en haar lippen krulden om. 'het gaat.'
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 4:09 pm
Brian had ineens door hoe dichtbij hij was, en hij schrok ervan. Niet van angst dit keer, maar op een andere manier, alsof er een vogel tegen het raam vliegt maar je niet weet wat die bons is. "Mooi zo." Hij gaf haar de sigaret terug en plofte snel terug tegen de rugleuning. De ruimte tussen hen in stelde hem gerust, ook al waren het maar enkele centimeters. Het was zijn verzekering dat hij niks stoms zou doen. Zijn eigen sigaret ging naar zijn mond en hij ademde rustig de rook in. Toen hij er zeker van was dat hij normaal na kon denken, draaide hij zijn hoofd haar kant op. Er waren een heleboel dingen die hij van het meisje naast hem wilde weten. Op de een of andere manier was ze fascinerend, en niet alleen omdat ze er prachtig uitzag. Nu de vrede weer hersteld was durfde hij haar wel wat te vragen. "Dus vertel eens, waarom hou je er niet van om over jezelf te praten?" Wat heb je te verbergen? Wat heb je dat je zo verdomd graag wilt beschermen? Hij bracht zijn kin omhoog en ademde de rook uit, omhoog naar de donkere hemel. Daarna keek hij haar weer aan. "Als je denkt dat dat arrogant is, heb je het mis. Een beetje eigenliefde is goed voor je." Een schuine glimlach verscheen op zijn gezicht en zijn ogen twinkelden. Hij wist best dat dat ook niet de reden was dat ze zich zo stug tegen zijn vragen verweerde, maar soms was het beter om de domme te spelen.
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 4:57 pm
Ze kon het niet laten maar te grinniken om Brian zijn reactie, hoe hij haar snel de sigaret terug gaf en tegen de rugleuning aan plofte. Dit keer was ze niet charmant, misschien een beetje, maar de kinderlijkheid toen ze half grinnikte, half lachtte, kwam bij haar naar boven en ze sloeg een hand voor haar mond. Paige had haar lach nooit zo mooi gevonden, ook al zeiden velen mensen dat haar lach er vrij en kinderlijk uit laat zien. Zijzelf plofte ook tegen de rugleuning en haar blik ging naar de lucht, terwijl ze de sigaret weer bij haar zalmroze lippen bracht, waarna er rook tussen vandaan kwam en haar zorgvrije gezicht voor zich uit staarde. Toch merkte zij dat hij zijn hoofd naar haar kant op draaide en hoorde zij ook de vraag die hij stelde, echter nam zij nog een trekje van de sigaret, haar gezicht stond nu een beetje moeilijk al hielp de sigaret daarbij, om haar hand dan langzaam te laten zakken, gevaarlijk dicht bij die van Brian, maar dat deerde haar niet. 'Als je meer over me wil weten, Brian, dan kan ik dat niet vertellen,' sprak zij langzaam maar met vertrouwen uit, alsof ze het nu wel wilde vertellen, maar het niet kon, alsof iets haar tegenhield. 'maar ik zal je zeggen dat ik een Bleeder ben.' Dit was eigenlijk al heel wat voor haar, dat ze dit zo openlijk tegen hem zei, ze had dit namelijk nog nooit zomaar aan iemand verteld. Maar zij wist aan zijn schuine glimlach en zijn twinkelende ogen te zien dat hij heus wel een beetje wist waarom zij zichzelf verweerde, hij stelde het gewoon niet gelijk. 'Dus je had gelijk.' Ergens was ze er blij mee, maar ze liet het niet merken en antwoordde zijn blik en het einde van haar zin dan ook met een oprechte glimlach - dit keer.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' wo sep 28, 2011 9:02 pm
Mason herkende een bekende stem uit het washok achter zich waardoor hij zich omdraaiden. "Als jij Miranda bent, denk ik dat ik Mason ben," zei hij met een eigenwijze glimlach. Hij bekeek haar even en concludeerde dat de jongedame in het roze gehuld Miranda was. Haar andere vraag vond hij niet echt een geweldige vraag, iedereen leek het erover te hebben en ergens ergerde hij zich er enorm aan. Toch kon ze het niet weten en reageerden dan ook niet geërgerd of boos. "Geen zin om een date te regelen, ik had hier afgesproken met iemand, min of meer dan. En jij?" voor zo ver hij zag was er geen partner te bekennen, man of vrouw. "Ik ging eigenlijk net iets eten, ga je mee?" vroeg hij gezien ze nu nog naast de dansvloer stonden en zo voorkwam hij gelijk dat hij de dansvloer weer op moest. Hij glimlachte hoe dan ook, zijn gedachten zaten nog wel bij May, maar misschien kon Miranda dat veranderen, hoewel hij niet wist hoe.
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 12:24 am
Brian had haar genegeerd toen ze zachtjes grinnikte, maar fronste toen ze zei dat ze niets meer over zichzelf kon vertellen. Kon vertellen. Dat klonk haast alsof iets of iemand haar tegenhield. Meteen sprongen er de gekste beelden op in zijn hoofd; een heksencult die haar betoverd had, een psycho boyfriend die haar bedreigde, een deal met de duivel... In elk geval iets waardoor er, wanneer ze de afspraak overtrad, iets heel vreselijks zou gebeuren. Natuurlijk was dit onzin, maar het zorgde wel dat hij zich afvroeg wat dan wél de reden was. En dat maakte haar alleen nog maar interessanter. De frons verdween van zijn gezicht en maakte plaats voor een triomfantelijke lach toen ze toegaf een gave te hebben. "Ha, Ik wist het!" riep hij enthousiast. Misschien was het kinderachtig, die zie-je-wel-houding, maar het bewees tenminste dat er vanavond nog íets ging zoals het hoorde. "Wat gaaf zeg," zei hij wat zachter, en hij ging weer zitten. Bij zijn uitroep was hij automatisch opgesprongen. Nu keek hij haar slechts aan met een opgetogen glimlach op zijn gezicht, eentje die zij beantwoordde. "Ik ook. Oh wat cool!" Zijn eerdere bedenkingen waren spontaan verdwenen nu al zijn gedachten op dit nieuwe onderwerp gefocust waren. Hij had eerder al wel iemand met dezelfde kracht ontmoet, Hawel, maar nog nooit een meisje. Op de een of andere manier waren meisjes altijd spannender. Ze zag er ook helemaal niet sterk uit, niet gespierd in elk geval. Maar het verklaarde misschien wel haar statigheid en vastberadenheid. Of misschien hoorde dat gewoon bij haar persoonlijkheid, hij had namelijk geen van die twee eigenschappen. Zijn glimlach veranderde in een scheve grijns toen een idee bij hem opkwam. "Wat dacht je van een potje armpje drukken?" ________ Whaaa, bed, alsjeblieft, bed... Wat doe ik mezelf aaaaan?
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 4:08 pm
Zij zag de frons van zijn gezicht verdwijnen toen ze zei dat hij gelijk had gehad, en het maakte plaats voor een triomfantelijke lach, waarbij hij enthousiast opsprong. Nadat hij het enthousiast geroepen had, zei hij wat zachter dat hij het gaaf vondt en Paige moest lachen toen hij haar slechts aankeek met een opgetogen glimlach op zijn gezicht. 'Ik ook. Oh wat cool!' Paige wist al dat mensen er raar bij zouden kijken als zij sterker was dan een jongen, ze vonden dat een raar idee; dat een meisje sterker zou kunnen zijn. Ze daagde ze vroeger altijd uit nadat Aiden haar misbruikt had, omdat ze geen vertrouwen meer in hun zag en dat ook niet wilde. Haar slanke vingers brachten de sigaret weer naar haar lippen waarna zij die uitdrukte en weggooide, haar vingers toen door haar witblonde haarlokken haalde en zijn scheve grijns beantwoordde met een mysterieuze grijns. 'Ik denk, als je heel graag wil verliezen moet je het zeker met mij aangaan.' Grinnikte ze, waarnaar haar grijns alleen maar groter werd. Haar slanke, dunne hand raakte die van Brian aan, het was een zachte zijde streling over de huid en Paige keek hem gewaagd aan. 'Je kan je altijd nog terugtrekken, Brian.' Maar ze wist dat hij dit niet zou doen, hij zou het maar als te graag aannemen en zij moest hier alleen maar op glimlachen. Als hij zou denken dat ze zwak was, had hij het mooi mis.
Miranda
Aantal berichten : 181 Registratiedatum : 10-08-11 Leeftijd : 31
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 4:18 pm
Miranda was eigenlijk niet het sociale-type, juist helemaal niet, maar ze had Mason al eerder ontmoet, dus het maakte haar niet zoveel uit als ze bijvoorbeeld zou glimlachen, en Daniël was tot nu toe de enigste die haar echte-ik kende. Hij beantwoordde het met een eigenwijze grijns en ze luisterde geduldig naar wat hij zei. 'Dat ben ik inderdaad, heeft het roze me verraden?' Ze deed haar hand voor haar mond, omdat ze moest glimlachen, maar dat was iets wat een gewoonte was en waar ze niet zo snel vanaf kwam, omdat ze niet wilde dat iemand haar zag lachen, laat staan glimlachen. 'Want ik houd eigenlijk helemaal niet zo van die kleur.' Bekende ze, waarna ze even om zich heen keek omdat Mason ook even keek. 'Ik ging alvast, als het goed is komt Daniël zometeen.' Toen kwam er in haar gedachten op dat hij misschien Daniël niet kende en haar ogen zochten die van Mason. 'Ken je hem?' Bij het zeggen dat Mason net wat ging eten, glimlachtte ze groot als een hongerige wolf en liep alvast in de richting van het eten. 'Hell yes!' Maar vlak daarna draaide ze zich om en keek Mason gewaagd maar blij aan. 'Kom.' Met een glimlach pakte ze zijn hand en trok hem mee. Ze hield van eten en eigenlijk wilde ze er nu snel zijn, aangezien ze best veel trek had.
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 4:48 pm
Paige's vingers streelden zachtjes zijn hand, en hij moest allerlei 'Zie je wel dat ze wil'- gedachten bedwingen. Het was maar goed dat hij omlaag keek terwijl hij dit deed, want als hij haar uitdagende blik had gezien was dat zeker niet gelukt. Toen hij zichzelf ervan overtuigd had dat hij er absoluut niks achter moest zoeken, keerde zijn vechtlust terug en drukte plotseling met de palm van zijn hand tegen die van haar, zodat die klem zat. Met strijdlustig twinkelende ogen keek hij haar aan. "Ik zou maar niet zo zeker van jezelf zijn, madame." Hij haalde zijn hand van de hare, ging zo zitten dat de zitting van het bankje als ondergrond kon dienen (wat betekende dat hij half zat, half voorover lag) en pakte haar hand. Hij had nog nooit de kracht van een andere Bleeder gevoeld, had slechts gemerkt dat andere mensen er meestal niet tegenop konden. Nu was hij benieuwd hoe het was om zich in hun positie te bevinden. Tenminste, bijna. Deze keer waren uitgedaagden aan elkaar gewaagd. En zij mocht dan overlopen van het vertrouwen dat zij ging winnen, hij was ook lang niet zwak. Hij had wekenlang actief meegedaan aan straatgevechten. Dat had ook zijn sporen nagelaten. Hij wachtte ongeduldig tot zij in positie zat - schuin zittend was niet de beste manier om kracht uit te oefenen. Ondertussen spande hij een voor een zijn spieren aan, om ze onopvallend op te warmen. "Bring it, baby," gromde hij.
Paige
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 6:18 pm
Zijn strijdlustig, twinkelende ogen die haar aankeken, moest ze om glimlachen en haar lippen krulden om in een halve lach. 'Ik dacht dat je zei dat een beetje eigen liefde geen kwaad kon,' pakte ze hem op zijn woorden terug, waarna zij hetzelfde ging zitten als Brian, naar hem toegekeerd met een gewaagd maar ietwat flirterige glimlach op haar lippen, en omdat ze nu allebei hetzelfde zaten, waren hun hoofden een paar centimeter van elkaar verwijderd. Hij had namelijk ondertussen zijn hand van de hare gelaten en ging zo naar haar toe zitten, waarna hij haar hand weer vastpakte. Paige had nog nooit de kracht gevoeld van andere Bleeders, maar ze had wel zeker weten het zo zwaar gehad in een gevecht dat het leek alsof één Bleeder haar aan had gevallen, het kon zijn dat het kwam doordat ze nog jong was, een jaar of 14, maar toch had ze gewonnen en had daarna ook nooit meer contact opgenomen met dat groepje. Dus dit vond ze gezellig, of nou ja, ze vond het aangenaam, om het zo even te noemen. Ze had dan wel vertrouwen in zichzelf, maar ze wist ook wel dat Brian aardig wat kracht bezat en ook niet één van de gekste of domste was. Toch hield dit haar er niet vanaf dit potje vet te winnen en Brian te laten zien dat zij, als een meisje, dit heus wel kon. Misschien dat ze daarom ook soms feministisch genoemd werd. Omdat Paige lichaamstaal nu best goed kende en ook een Bleeder was, net als Brian, voelde ze de spieren van Brian zachtjes. Nog sneaky ook, dacht Paige, terwijl ze haar lippen rustig maar alert om krulden. Zijzelf spande ze ook een beetje aan en met een krachtige stem zei ze, 'Don't think girls can't do anything, ik lust je rauw.' Haar ogen lieten een gewaagde blik zien. 'Letterlijk.' Waarna haar blik nog steeds dezelfde had, maar haar stem klonk anders toen ze weer sprak, bijna vleiend, fluisterend. 'I think you are kinda cute that you try this, Brian. But you can't handle me, it's just the truth.'
Brian
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 7:41 pm
Eigenliefde my ass, dit is geen peptalk. Dit is oorlog. Brian bleef doodstil terwijl ze ging verzitten, en keek haar van onder zijn wenkbrauwen aan. Wat hij zich echter niet had gerealiseerd toen hij deze positie uitkoos, was dat hij op deze manier recht zicht had op Paige's decolleté. Hij slikte en richtte zijn blik op iets anders - haar gezicht. Helaas voor hem was deze voorzien van een glimlach die hem ontzettend flirterig aan deed voelen. Brian voelde hoe Paige haar eigen spieren aanspande en weer los liet, maar hij was zijn eigen opwarming allang vergeten. Haar woorden klonken uitdagend, en niet alleen op een competitieve manier. Ze was met hem aan het flirten, gewoon, als afleiding. Opeens wenste Brian dat hij niet zo openhartig over zichzelf was geweest. Ze gebruikte zijn zwakke punt! En het ergste was nog dat het haar lukte. Brians arm trilde lichtjes, en dat was niet van de inspanning. Aftellen was niet nodig, ze voelden allebei wanneer het begon. Hij had niks om de plotselinge druk tegen zijn arm op te vangen. Hij probeerde zich nog te vermannen, keek naar hun ineengeslagen handen in plaats van naar haar ogen, maar het had geen zin. Het was hopeloos. Binnen enkele seconden lag hij om. Geïrriteerd sprong hij op. "Dat is niet eerlijk!" zei hij luid. Hij schopte hard tegen een leeg blikje frisdrank en dat kletterde zeker twintig meter ver. Sneaky little bitch, dit was valsspelen. Meisjes spelen altijd vals, dacht hij kwaad. Hij draaide zich om naar Paige en pookte een beschuldigende vinger in haar richting. "Dit moet bewijzen dat meisjes wél iets kunnen? Ja, vast. Allerlei omwegen en zijpaden nemen, eromheen draaien om te krijgen wat ze willen. Maar ergens recht op afgaan, ho maar!" Natuurlijk was het zijn zwakte, niet die van haar. Maar het krenkte zijn trots als hij dat toe zou geven, aan haar én aan zichzelf. Hij had al verloren, dan moest dat er niet nog eens bijkomen. Het was veel makkelijker de ander er de schuld van te geven.
Selene
Aantal berichten : 55 Registratiedatum : 02-09-11 Leeftijd : 31
Onderwerp: Re: Balzaal: 'The Masquerate' do sep 29, 2011 8:57 pm
Selene liep nog steeds hand in hand met Jason de lange trap af. Het zag er zó mooi uit! ze keek verwonderd om zich heen. en ik dacht nog wel dat het huis er mooi uitzag ze was in een droom beland leek het wel. Naast zich zag ze Jason glimlachen. Hij keek naar haar. Ze glimlachte terug. En dan nog te bedenken dat ze hier niet naartoe wou! Naast zich zag ze allemaal mensen uit het huis sierlijk dansen. Het was niet zoals ze gewend was bij haar thuis. Daar wou ze nooit uitgaan omdat mensen op de dansvloer seks leken te hebben. En het enigste wat ze wouden is iemand 'scoren' maar dit beviel haar wel. Jason keek haar vragend aan en hield zijn hoofd schuin. Ze glimlachte en pakte zijn hand vast. Onder haar masker keek ze hem aan. 'I would love to dance with you.' En met die woorden liepen ze samen de trap af.
Jurk ~Mask ~ Hair~ Pumps
Paige
Paige bleef hem aankijken, ook al keek Brian meerdere malen weg en sprong hij op een gegeven moment zelfs geïrriteerd op. Hij trapte boos en hard een leeg blikje frisdrank weg die wat verder weer neer kwam op de grond en luid begon hij toen dingen te roepen. Ze luisterde naar hem met een glimlach op haar gezicht, maar die verdween echter toen zij de laatste zinnen hoorde. Een hard bonkend en pijnlijk gevoel nam plaats in haar hart, leek het wel, die alleen maar erger werd, dus greep ze instinctief met haar hand naar haar borstkas en klapte weer dubbel alsof ze weer een sigaret had gerookt. Het duurde niet langer dan een paar seconden dat ze weer zo normaal mogelijk overeind kwam en met een kleine sprong stond ze op en liep ze naar hem toe. 'Ik snap dat je gefrustreerd bent, misschien zelfs wel chagrijnig,' zei ze kalm, terwijl ze hem nog steeds aankeek. 'maar ik ben wel degelijk op mijn doel af gegaan, ik ben toch naar jou toegekomen. Ik heb toegestemd met dit daarnet en ik heb zo eerlijk mogelijk gespeeld. Alleen heb ik mijn spieren aan gespand, omdat ik dat van jou voelde.' Zei ze verder met een kalme stem tegen hem, maar daarna draaide ze zichzelf van hem weg en liep ze het donker in. Weg van Brian. Echter bleef ze op een afstandje stilstaan, alsof ze een standbeeld was. 'Je denkt alleen maar aan jezelf, met dat je het niet wil en dat je mij niet meer wil zien. En als het even niet lukt, moet je altijd omwegen en zijpaden nemen, nooit gelijk naar mij toekomen maar er gewoon omheen draaien, zodat je daarna toch je zin krijgt, wat je wilt. Paige,' Aiden stapte gevaarlijk naar voren en duwde Paige tegen de harde stenen muur. 'als je denkt dat je wat waard bent of als je denkt dat dit je hierbij gaat helpen, gaat dat niet lukken.' Zijn ogen hadden een vervaarlijke blik en hij sloot haar zo in dat zij geen kant meer op kon. Van de angst had ze geen kracht meer in haar lichaam zitten en bovendien had Aiden haar daarvoor iets gevoerd waardoor ze zich duizelig voelde. 'Je hebt je kansen gehad.' siste Aiden gemeen. Het was nacht en Paige had weer een stemmingswisseling bui. De zilveren tranen gleden als parels over haar wangen maar ze was opgelucht dat Brian het niet kon zien. Waarom herinnerde Brian haar telkens aan het verleden? Maar toch leek Brian niet op hem, aan de ene kant wel, aan de andere kant toch ook weer niet. Ze was zo verward dat de tranen niet konden stoppen, maar met een nog ietwat zekere stem, zei ze tegen Brian, 'Ik had misschien gehoopt dat je het verleden achter zou laten en je leven zou leven zoals je dat wou.' Echter wist ze helemaal niks over zijn leven, misschien had hij wel een veel beter leven gehad, maar het idee ging vooral over haarzelf, dat ze het niet toe wou geven. Toen liep ze met snelle passen weg waarna ze verdrietig onder een donkere boom ging liggen, opgekruld als een kat.